Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2009

Συνέντευξη: Ο Μανώλης απειλεί με αποκαλύψεις για τον Ανάβαλο και θεωρεί ότι η υπουργοποίηση Σαμαρά δεν καλύπτει γεωγραφικά την Αργολίδα

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς είδατε τον ανασχηματισμό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι αλλαγές που έγιναν ήταν κυρίως στο οικονομικό επιτελείο. Θα μπορούσα να πω ότι είμαι δικαιωμένος, με την έννοια ότι τον τελευταίο χρόνο είχα διαφωνήσει με τις πολιτικές του οικονομικού επιτελείου και με τον κο Αλογοσκούφη και με με τον κο Φώλια. Είχα βγει τότε που ήταν πανίσχυροι και είχα ζητήσει διαφορετικές πολιτικές αναφορικά με τα κοινωνικά μέτρα για τους αγρότες, τους συνταξιούχους, τους εργαζόμενους, τους μικρομεσαίους. Θυμάστε ότι είχα διαφωνήσει τότε με την κατάργηση του αφορολογήτου για τους μικρομεσαίους. Σήμερα, έρχεται ο πρωθυπουργός και με δικαιώνει σε ένα βαθμό, αλλάζοντας αυτούς τους υπουργούς.
Το θέμα όμως δεν είναι τα πρόσωπα. Δεν θεωρώ ότι τα πρόσωπα, είναι το πρωτεύον. Το πρώτο είναι οι πολιτικές. Εκείνο που εγώ περιμένω τουλάχιστον, είναι η αλλαγή στις πολιτικές και στροφή προς την κοινωνία. Να είμαστε πιο κοντά σε αυτούς που μας έχουν πραγματικά ανάγκη. Αν αυτό γίνει πράξη, εγώ πιστεύω ότι η Νέα Δημοκρατία θα ξαναπεράσει μπροστά. Μένει το χρονικό διάστημα να αποδειχθεί, αν θα γίνει αυτό ή όχι. Αν δεν γίνει, εγώ θα εξακολουθήσω να έχω την ίδια άποψη, την ίδια προσέγγιση. Βεβαίως η θέση του υπουργού, θα μπορούσε να βοηθούσε την περιοχή μου περισσότερο. Αυτές όμως είναι επιλογές που δεν τις κάνω εγώ, τις κάνει ο πρωθυπουργός. Προσωπικά, δεν έχω καμία πικρία, γιατί το θέμα δεν είναι προσωπικό. Βουλευτής δεν γίνεται κάποιος με αυτοσκοπό να γίνει υπουργός. Αυτοσκοπός είναι ο βουλευτής να υπηρετήσει την παράταξή του και τους πολίτες. Τώρα αυτό αν γινόταν για την περιοχή μας, αυτό θα ήταν μία ανταμοιβή στην περιοχή που δίνει και μεγάλα ποσοστά στη Νέα Δημοκρατία.
Επελέγη να μπουν υπουργοί από περιοχές που έχει προβλήματα η Νέα Δημοκρατία, η παράταξη. Δεν ξέρω πόσο σωστό είναι αυτό. Αυτό θα αποδειχθεί στο μέλλον.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Απ΄ ότι φαίνεται, ο ανασχηματισμός έγινε με γεωγραφικά κριτήρια. Θεωρείτε ότι καλύπτεται η κυβέρνηση γεωγραφικά για την Αργολίδα με την υπουργοποίηση Σαμαρά;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κοιτάξτε, ο Αντώνης είναι μισός από την Αργολίδα, οφείλουμε να το πούμε. Αλλά δεν νομίζω ότι το κριτήριο ήταν ότι ο Αντώνης καλύπτει τις δύο περιοχές. Ο Αντώνης μπήκε γιατί είναι μια μεγάλη προσωπικότητα, ένας πολιτικός που θα παίξει και στο μέλλον μεγάλο ρόλο στην πολιτική. Είναι φίλος, είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει την περιοχή μας, αλλά δεν νομίζω ότι το κριτήριο ήταν να καλύψει και το νομό μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Επομένως η Αργολίδα μένει εκτός; Δεν ενδιαφέρει την κυβέρνηση; Θεωρείται ως δεδομένη η Αργολίδα, επειδή είναι δεξιός νόμος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το κριτήριο ήταν εκεί που υπήρχαν προβλήματα. Ούτε στη Σπάρτη, ούτε στην Αργολίδα, ούτε στη Χαλκιδική, σε νομούς δηλαδή που η Νέα Δημοκρατία έχει μεγάλα ποσοστά δεν υπουργοποιήθηκαν βουλευτές. Που σημαίνει, ότι εκείνο που ενέπνευσε περισσότερο ήταν αυτό, που κατά την άποψή μου δεν ήταν και το πιο σωστό. Καμία φορά πρέπει να ανταμείβεις αυτούς που σε τιμούν με την ψήφο τους και όχι με έμμεσο τρόπο ουσιαστικά να τους τιμωρήσεις. Αυτό δεν έχει να κάνει με το πρόσωπο του. Δεν νοιώθω πικραμένος, δεν το δήλωσα ποτέ. Θα θεωρούσα πιο δύσκολο για μένα να είμαι υπουργός και να μην μπορώ να πω την άποψή μου.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Φαντάζομαι όμως ότι δεν ήταν κάτι το οποίο δεν θα το επιθυμούσατε. Τουλάχιστον οι πολιτικοί σας φίλοι, πάντοτε διέρρεαν προς τα έξω ότι στον επόμενο ανασχηματισμό, θα είναι υπουργός ο Μανώλης.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σε προσωπικό επίπεδο, δεν με ενδιέφερε. Σας το λέω. Μπορεί να ήταν και χειρότερα τα πράγματα για μένα, σε προσωπικό επίπεδο. Με την έννοια ότι θα ήμουν στην κυβέρνηση και αν δεν αλλάξει η οικονομική πολιτική, καταλαβαίνετε ότι θα ήμουν σε πολύ δύσκολη θέση. Αυτό είναι δεδομένο.
Πάνω απ όλα βάζω το να λέω την άποψή μου και να χτυπώ καμπανάκια, όπως έχω χτυπήσει επανειλημμένα στην κυβέρνηση και στην παράταξη και έχω δυστυχώς από τα πράγματα δικαιωθεί. ΕΡΩΤΗΣΗ: Τελικά δηλαδή, δεν θεωρείτε ότι ενοχληθήκατε από την μη επιλογή του προσώπου σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Καθόλου, καθόλου. Σε προσωπικό επίπεδο καθόλου. Θα σας έλεγα ότι με ενόχλησε και σε έναν βαθμό νοιώθω ενοχλημένος για το νομό, για την περιοχή. Όχι τώρα, πολλά χρόνια, που για μια ακόμα φορά μένει εκτός. Αλλά αυτό είναι ευθύνη άλλων, δεν είναι δική μου. Εγώ θα υπηρετώ το νομό στο βαθμό που μπορώ, με βάση τις δυνατότητες που έχω. Και να μην είμαι υπουργός, ξέρετε δίνω μάχες για μεγάλα έργα, όπως για το νερό, παραδείγματος χάριν, και μάλιστα κάτω από αντίξοες συνθήκες.
Την ώρα που έχουμε πάρει την πολιτική απόφαση, λίγο πριν την υπογραφή, θα έπρεπε να προσθέσουμε τις δυνάμεις μας στο νομό, πέρα από τα κόμματα, για να ολοκληρώσουμε το έργο. Δυστυχώς έχω αντιληφθεί και το έχω βρει μπροστά μου, παρεμβάσεις από τον χώρο το δικό μας τον Νεοδημοκρατικό, σε μια εμμονή για άλλη λύση.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Να μιλήσουμε συγκεκριμένα. Δεν λύνεται το πρόβλημα του Αναβάλου; Τι ακριβώς συμβαίνει;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Λύνεται το πρόβλημα του Αναβάλου, βρίσκεται στην τελική φάση. Μετά τον ανασχηματισμό είχα επαφές και με τον γενικό γραμματέα και μίλησα με τον υπουργό τηλεφωνικά. Δώσαμε ραντεβού μετά τις 20 Ιανουαρίου, για να ολοκληρώσουμε το τελικό στάδιο. Του ζήτησα να κατεβεί στην Αργολίδα, με την υπογραφή της ένταξης.
Παρ όλα αυτά διαπιστώνω να υπάρχουν προβληματισμοί, δήθεν αν ο μηχανικός κάνει καλά τη δουλειά του, ότι δεν είναι καλός, άρα δεν προχωράει το έργο και μήπως θα πρέπει να σκεφθούμε άλλες λύσεις.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Να μη μασάμε τα λόγια μας. Αυτοί οι προβληματισμοί οδηγούν προς την κατεύθυνση να μην γίνει το έργο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτό σε καμία περίπτωση. Απλά αυτά δείχνουν τη νοοτροπία μερικών ανθρώπων που αντί να προσθέσουν τις δυνάμεις τους για να ολοκληρώσουμε το έργο, εμμένουν στις απόψεις που είχαν κάποτε, πριν από την εξαγγελία του έργου. Αυτό είναι λάθος. Δεν βοηθάει τον τόπο. Μάλιστα το λέω προς την κυβέρνηση, ότι έτσι και παρατηρηθεί η παραμικρή καθυστέρηση για αυτό το θέμα, θα χυθεί αίμα. Εγώ λέω ό,τι νιώθω κι αν κάποιοι νομίζουν ότι θα συνεχίσουν τις παρεμβάσεις τους, θα χυθεί αίμα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ακόμα και εσωκομματικά θα χυθεί αίμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ακόμα και εσωκομματικά. Πάνω από τα εσωκομματικά, πάνω από τα κόμματα, είναι ένα έργο της περιοχής, που το περίμενε 30-40 χρόνια. Όποιος τολμήσει να δημιουργήσει εμπόδια, θα καταγγελθεί ονομαστικά στο λαό της Αργολίδας και ο λαός θα αποφασίσει. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Είμαστε στο τελικό στάδιο. Και ξέρω τι λέω.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Επειδή πλησιάζουμε σε εκλογές, ο Γιάννης Μανώλης θα είναι υποψήφιος στην Αργολίδα ή στην Αθήνα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα εξαρτηθεί από το αν ο Μανώλης θα εξακολουθεί να ασχολείται με την πολιτική και από τις εξελίξεις σε αυτά που σας έλεγα προηγουμένως. Δεν δέχομαι και δεν θα δεχθώ ποτέ ο νομός να μείνει πίσω. Αν υπάρξει τέτοιο ενδεχόμενο, τότε είναι πιθανόν να έχω μια άλλη στάση απέναντι στην πολιτική.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Και απέναντι στο κόμμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αν είναι να επιλέξω ανάμεσα σε κάτι που περιμένει ο νομός 40 χρόνια και στο κόμμα, θα επιλέξω αυτό που περιμένει ο νομός 40 χρόνια. Καθαρά και ξάστερα. Δεν θέλω να φοβίσω τον κόσμο. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι πάμε εκεί. Ίσα - ίσα. Και η διαβεβαίωση του υπουργού ήταν αντίθετη. Όμως ξέρω ότι υπάρχουν παρεμβάσεις. Ξέρω ότι κάποιοι δεν είδαν με καλό μάτι αυτή τη λύση. Ξέρω ότι κάποιοι υπουργοί που σήμερα έχουν φύγει, είχαν δώσει το πράσινο φως της άλλης λύσης και από τον φόβο της καταγγελίας έκαναν πίσω.
Και θέλω ένα τελευταίο να σας πω, να γραφτεί. Να ευχαριστήσω τον πρώην υπουργό τον κο Κοντό, τον οποίο πρέπει να τον ευγνωμονεί η Αργολίδα. Έζησα από πολύ κοντά τις μάχες που έδωσε και τις δώσαμε μαζί απέναντι σε άλλες απόψεις και σε άλλες λογικές. Μπορεί να έφυγε για άλλους λόγους, αλλά θα ήταν αδικία να μην πούμε αυτό που πρέπει απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Να ελπίσω ότι και η υπογραφή του, συνεχίζει να βρίσκεται σε ισχύ για τον Ανάβαλο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σας είπα, ναι. Μίλησα και με τον υπουργό. Απλά ήθελα να δώσω ένα μήνυμα, να σταματήσουν οι παράπλευρες παρεμβάσεις. Δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Σας το λέω και καλό είναι να το καταλάβουν κι αυτοί που παρεμβαίνουν. Γιατί στο επόμενο διάστημα θα βγω να πω και ονόματα και θα πω και συγκεκριμένα πράγματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: