Τετάρτη, 8 Απριλίου 2009

Ο «καθρέπτης» της οικονομίας και η μιζέρια της Έκθεσης του ΕΒΕΑ

ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ δεν υλοποιήθηκε ούτε αυτή τη φορά η απόφαση του Επιμελητηρίου που είχε ληφθεί εδώ και χρόνια να διοργανώνεται δηλαδή η «Έκθεση Αργολίδα» εκ περιτροπής στο Άργος και στο Ναύπλιο; Ποιος ωφελήθηκε από την λειτουργία της έκθεσης για μία ακόμα φορά στην Δαλαμανάρα; Ίσως απλά να εξυπηρετήθηκαν οι τοπικιστικές αντιλήψεις με την έννοια, ότι η διοργάνωση έγινε στο μέσον των δύο πόλεων (ώστε να μην παραπονιέται κανείς), ίσως και να στοίχισε πιο φθηνά στους διοργανωτές αφού προφανώς το κόστος είναι μικρότερο σε έναν στεγασμένο χώρο από το ύπαιθρο που απαιτεί την κατασκευή λυόμενου εκθεσιακού κέντρου.
ΟΙ ΛΑΘΕΜΕΝΕΣ επιλογές και οι τσιγκουνιές φαίνεται ότι έπληξαν την φετινή έκθεση του Επιμελητηρίου Αργολίδας. Αν και η οικονομική κρίση αντιθέτως επέβαλε ακόμα πιο προσεκτική διοργάνωση, αυτό δεν φαίνεται να έγινε από την πλευρά των διοργανωτών που με τις επιλογές τους υποβάθμισαν τον «καθρέπτη» της οικονομίας του νομού, με αποτέλεσμα πολλοί έκθετες που πλήρωσαν ζεστό χρήμα για να προβληθούν μέσω αυτής, να φύγουν απογοητευμένοι.
ΠΟΛΛΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ όμως θα ήταν οι επισκέπτες στην πλατεία της Λαϊκής Αγοράς του Άργους και ακόμα πιο πολλοί στο λιμάνι του Ναυπλίου, όπου οι εκθέτες θα είχαν την ευκαιρία να προωθήσουν τα προϊόντα τους και σε επισκέπτες της πόλης. Ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο που το Ναύπλιο γεμίζει με Αθηναίους θα ήταν μοναδική ευκαιρία για πολλές ντόπιες επιχειρήσεις να κάνουν ένα βήμα για να μπουν στην αγορά της Αθήνας. Και μην μου πει κανείς ότι μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών του Ναυπλίου, δεν θα πέρναγε το κατώφλι της έκθεσης. Εκτός κι αν ισχυριστεί κάποιος ότι η «έκθεση» απευθύνεται μόνο στους ντόπιους. (Βέβαια εδώ παλεύουν να φτιάξουν μόνιμο εκθεσιακό κέντρο στο Κουτσοπόδι, η Δαλαμανάρα μας πείραξε;).
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ πάντως να μπουν νέοι στόχοι για την «έκθεση Αργολίδα» που γύρισε φέτος ακόμα μια σελίδα στην ιστορία της και έχει γίνει ένας θεσμός που κινδυνεύει όμως να διαλυθεί. Τα 114 περίπτερα που στήθηκαν (μεταξύ των οποίων πολλά των ΟΤΑ, της νομαρχίας, των Επιμελητηρίων όλης της Πελοποννήσου και άλλων Οργανισμών), δεν είναι δείγμα επιτυχίας.
ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΕΚΘΕΣΗ είναι αυτή που έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές, ώστε να ικανοποιήσει τους εκθέτες και να γίνει η αφορμή να αυξήσουν τους τζίρους των επιχειρήσεων τους. Επιτυχής έκθεση δεν είναι αυτή που οι συντελεστές της χτενίζουν τα …γένια τους από τον φιλικό τους τύπο λέγοντας μόνοι τα καλύτερα λόγια για τον εαυτό τους και ακούγοντάς τα οι ίδιοι. Επιτυχής είναι η έκθεση που βρίσκει τον τρόπο να ξεπεράσει την μιζέρια και να εξυπηρετήσει τις εκατοντάδες επιχειρήσεις που πεθαίνουν στην Αργολίδα. Κυρίως όταν η έκθεση αυτή διοργανώνεται από έναν δημόσιο φορέα, όπως το Επιμελητήριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: