Πέμπτη 6 Αυγούστου 2009

Χαίρονται για τα άδεια βαγόνια

ΜΟΝΟ ΑΡΓΟΣΧΟΛΟΙ ταξιδιώτες θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν το τρένο για να φτάσουν από την Αθήνα στο Άργος, στο Ναύπλιο ή στην Τρίπολη, αφού ο χρόνος του ταξιδιού ξεπερνά κατά πολύ τον χρόνο που χρειάζεται κάποιος να διανύσει την ίδια απόσταση με το λεωφορείο, πόσο μάλλον με αυτοκίνητο.
ΤΑ ΑΔΕΙΑ ΒΑΓΟΝΙΑ ξεκίνησαν να πηγαινοέρχονται και φαίνεται ότι κάποιοι χαίρονται για την έλλειψη επιβατών, αφού ο πιθανός (;) στόχος να αποδειχθεί ασύμφορη η γραμμή επιτυγχάνεται. Τα εκατομμύρια ευρώ που ξοδεύτηκαν για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου, πολύ φοβάμαι ότι θα πάνε στράφι, μιας και η επαναδρομολόγηση της γραμμής μετά από πολλά χρόνια, δεν συνοδεύτηκε ούτε από την κατάλληλη προβολή, ώστε να το πληροφορηθούν οι επιβάτες, ούτε από τις αναμενόμενες ταχύτητες των συρμών που πράγματι θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τον κόσμο.
ΤΙ ΚΕΡΔΙΣΕ η Πελοπόννησος και ο ΟΣΕ όταν οι ταχύτητες του τρένου είναι ίδιες ή και χειρότερες από εκείνες προ της ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής; Γιατί ξοδεύτηκε ο πακτωλός των χρημάτων όλα αυτά τα χρόνια; Γιατί δεν δεσμεύεται ο ΟΣΕ ότι τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν με την επαναλειτουργία θα διορθωθούν; Πότε θα αυξηθούν οι ταχύτητες και τα δρομολόγια; Τι συμφέροντα κρύβονται τέλος πάντων και οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια από την πρώτη κιόλας ημέρα της επαναλειτουργίας, στην κατάργηση και πάλι του σιδηροδρόμου;
ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ η τοπική αυτοδιοίκηση της Αργολίδας δεν ασχολείται με τα ζητήματα αυτά, για λόγους ακατανόητους, που είτε έχουν σχέση με την πολιτική ταυτότητα των δημάρχων και των λοιπών αιρετών που δεν θέλουν να πιέσουν την κυβέρνηση, είτε με την λογική ότι δεν τους αφορά αφού με τέτοια ζητήματα δεν πετυχαίνουν στόχους ψηφοθηρικούς. Όμως η τοπική κοινωνία είναι αυτή που πρέπει να διεκδικήσει την βελτίωση του σιδηροδρόμου και τα οφέλη που θα έλθουν με αυτόν, αφού κανείς άλλος δεν ασχολείται.
ΤΟ ΘΕΜΑ της επαναλειτουγίας του σιδηροδρόμου δεν επετεύχθη ακόμα. Μόνον όταν βελτιωθούν οι ταχύτητες κατά πολύ και προσαρμοστούν τα δρομολόγια στις απαιτήσεις των επιβατών μπορεί να επιβιώσει το τρένο, ώστε να συνεχίσει απρόσκοπτα την λειτουργία του στην περιοχή. Αν το καταλάβουμε νωρίς έχει καλώς. Αλλιώς, χάσαμε…

6 σχόλια:

cobra είπε...

Καλό το σχόλιο σου Άκη αλλά το πρόβλημα που διαπιστώνουμε όλοι έχει όνομα και δε βλέπω(ίσως από παράλειψη-δε θέλω να σκεφτώ κάτι άλλο-)να το αναφέρεις.

Άκης Γκάτζιος είπε...

Φυσικά και έχει όνομα το πρόβλημα και έχει αναφερθεί πάρα πολλές φορές, εδώ και μια πενταετία. Προφανώς δεν διαβάζεις τακτικά ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ.
Το όνομα του προβλήματος ονομάζεται Γιάννης Μανιάτης (αρχικά) και Νέα Δημοκρατία (κατόπιν).
Ποτέ δεν μασάμε τα λόγια μας και αυτό το γνωρίζουν και τρο αναγνωρίζουν οι αναγνώστες μας εδώ και μια 12ετία. Μόνον όσοι έχουν παρωπίδες κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους ή λοξοκοιτούν.

Ανώνυμος είπε...

δεν θα κανω το δικηγορο κανενος αλλα για να ρωτησω κατι ρε παιδια.
ξερετε ποσο θα κοστιζε μια γrαμμη τυπου προαστιακου-με καινουργια χαραξη μεσα στα βουνα και στα λαγκαδια φυσικα-που θα εφθανε μεχρι τη Καλαματα ? (δεν πιστευω να πιστευει κανεις οτι εαν προγαμματιζοταν ενα τετοιο εργο οτι οι Τριπολιτσιωτες και οι Καλαματιανοι θα το αφηναν να σταματησει στο Αργος.
Τέλος σας υπενθυμιζω -για να εχουμε μια αισθηση σε τι κατασταση βρισκεται η Ελλάδα- οτι χρωσταμε περι τα 270 δις ευρώ και οτι ο ΟΣΕ εχει σωρευμενα χρεη περι τα 10 δις ευρώ δηλ χρωστα περιπου μια Ολυμπιάδα.Ευκολη η κριτικη αλλά οποiος παρακολουθει τα δημοσιονομικά κατανοει οτι ενα τετοιο εργο θα ηταν απολυτως δυσαναλογο με τις δυνατοτητεs του καταχρεωμενου και προβληματικου ΟΣΕ.

cobra είπε...

Το κατόπιν Άκη δε το κατάλαβα.Το έργο είχε σχεδιαστεί και δημοπρατηθεί πριν το 2004.Πώς άραγε θα αυξηθεί η ταχύτητα και η συχνότητα των δρομολογίων όπως σωστά αναφέρεις με τη "μετρική" γραμμή του Τρικούπη και τα υπερσύχρονα τρένα του 2003?Τι κατά τη γνώμη σου μπορούσε να κάνει η επόμενη Κυβέρνηση?Το κλειδί της ιστορίας φίλε Άκη είναι ότι το ΚΤΕΛ Κορινθίας με τη λειτουργία του προαστιακού είχε πτώση τζίρου 50%.Το ΚΤΕΛ Αργολίδας τα τελευταία 5 χρόνια έχει μέσο όρο τζίρου 8 εκ.Ευρώ το χρόνο.Νομίζω είναι εύκολο να καταλάβει κανείς.Αυτά είναι τα θέματα που πρέπει να αναδεικνύει ο τοπικός δημοσιογράφος.Ονόματα και νούμερα.Ο λαός θα κρίνει σωστά αφού πρώτα μάθει όλη την αλήθεια.

Άκης Γκάτζιος είπε...

Όταν μια κυβέρνηση διαδέχεται μια κακή κυβέρνηση και συνεχίζει να "χορεύει" στους ρυθμούς της προηγούμενης , τότε και αυτή είναι κακή κυβέρνηση.

D.T. είπε...

Άκη χαίρομαι που τα λές όλα έξω από τα δόντια. Λίγοι δημοσιογράφοι έχουν το σθένος να πουν τα πράγματα με το όνομά τους απλά αναλώνονται στο να κολακεύουν ή να αβαντάρουν κάθε καρυδιάς καρύδι, τρωκτικό της πολιτικής και λύκο για τον άνθρωπο και την κοινωνία. Μπράβο Άκη και χαίρομαι που με θεωρείς φίλο σου.