ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΔΕΙΓΜΑ διαφορετικής νοοτροπίας για τον τρόπο που μπορεί να επιτευχθεί η τουριστική προώθηση της Πελοποννήσου ήταν η προβολή της στο εμπορικό κέντρο Westfield του Λονδίνου, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του γραφείου Ε.Ο.Τ. Η συμμετοχή της περιφέρειας σε αυτό το δεκαήμερο αναμένεται να αποδώσει κάποιους καρπούς, αφού υπολογίζεται ότι χιλιάδες κόσμου είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια μικρή γεύση από τον Μοριά.
ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ χρώματα, ψηλά βουνά, μοναδικές πολιτιστικές εμπειρίες σε μνημεία διεθνούς ακτινοβολίας, χαμογελαστοί και ευγενικοί άνθρωποι συνέθεσαν το πελοποννησιακό παζλ, ισχυρίζονται οι διοργανωτές. Δεν αμφιβάλλω. Όμως οι αποσπασματικές κινήσεις δεν φέρνουν πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα, αφού πετυχαίνουν μόνο εν μέρει τον στόχο.
Η ΕΛΠΙΔΑ ότι λόγω ακριβώς της οικονομικής κρίσης θα υπάρξουν οφέλη στον τουρισμό, αφού το τουριστικό προϊόν γίνεται πιο ανταγωνιστικό, δεν αρκούν. Ούτε βέβαια αρκεί η συμμετοχή της περιφέρειας σε πρωτοβουλίες του ΕΟΤ, που ούτως ή άλλως, πάντα υπήρχε.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ένα συγκεκριμένο πλάνο δράσεων στον τουριστικό τομέα, πέραν του κεντρικού πλάνου που έχει η χώρα, ώστε η Πελοπόννησος να μπορέσει να αναδείξει την διαφορετικότητά της στο εξωτερικό και να αποτελέσει από μόνη της αγαπημένο προορισμό. Χωρίς να υπάρχει πρόθεση να δημιουργηθεί ξεχωριστό «Καντόνι», η Πελοπόννησος μπορεί να αναδείξει την διαφορετικότητά της, μιας και ακόμα αποτελεί παρθένο προορισμό, έναντι άλλων δημοφιλών της χώρας που έχουν «κουράσει» τους τουρίστες. Ο Μοριάς μπορεί να αναδείξει ταυτόχρονα με το τρίπτυχο «αρχαία – θάλασσα – ήλιος» και άλλα «χαρίσματα» που διαθέτει, τα οποία ποτέ στο παρελθόν δεν έχουν αναδειχθεί και διαφημιστεί για να προσελκύσουν τον εναλλακτικό και ανήσυχο τουρίστα.
ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ακόμα νωρίς, η Περιφέρεια πρέπει να αντιληφθεί ότι έχει τεράστια περιθώρια να αναπτύξει την τουριστική βιομηχανία της, η ανάπτυξη της οποίας μάλιστα, θα μπορούσε να συμβάλει σε ένα μεγάλο ποσοστό στην αντιστροφή του οικονομικού κλίματος. Αρκεί οι ιδέες που υπάρχουν να μην μένουν στα συρτάρια και στα προεκλογικά μπαλκόνια, αλλά να αρχίσουν να υλοποιούνται.
ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ χρώματα, ψηλά βουνά, μοναδικές πολιτιστικές εμπειρίες σε μνημεία διεθνούς ακτινοβολίας, χαμογελαστοί και ευγενικοί άνθρωποι συνέθεσαν το πελοποννησιακό παζλ, ισχυρίζονται οι διοργανωτές. Δεν αμφιβάλλω. Όμως οι αποσπασματικές κινήσεις δεν φέρνουν πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα, αφού πετυχαίνουν μόνο εν μέρει τον στόχο.
Η ΕΛΠΙΔΑ ότι λόγω ακριβώς της οικονομικής κρίσης θα υπάρξουν οφέλη στον τουρισμό, αφού το τουριστικό προϊόν γίνεται πιο ανταγωνιστικό, δεν αρκούν. Ούτε βέβαια αρκεί η συμμετοχή της περιφέρειας σε πρωτοβουλίες του ΕΟΤ, που ούτως ή άλλως, πάντα υπήρχε.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ένα συγκεκριμένο πλάνο δράσεων στον τουριστικό τομέα, πέραν του κεντρικού πλάνου που έχει η χώρα, ώστε η Πελοπόννησος να μπορέσει να αναδείξει την διαφορετικότητά της στο εξωτερικό και να αποτελέσει από μόνη της αγαπημένο προορισμό. Χωρίς να υπάρχει πρόθεση να δημιουργηθεί ξεχωριστό «Καντόνι», η Πελοπόννησος μπορεί να αναδείξει την διαφορετικότητά της, μιας και ακόμα αποτελεί παρθένο προορισμό, έναντι άλλων δημοφιλών της χώρας που έχουν «κουράσει» τους τουρίστες. Ο Μοριάς μπορεί να αναδείξει ταυτόχρονα με το τρίπτυχο «αρχαία – θάλασσα – ήλιος» και άλλα «χαρίσματα» που διαθέτει, τα οποία ποτέ στο παρελθόν δεν έχουν αναδειχθεί και διαφημιστεί για να προσελκύσουν τον εναλλακτικό και ανήσυχο τουρίστα.
ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ακόμα νωρίς, η Περιφέρεια πρέπει να αντιληφθεί ότι έχει τεράστια περιθώρια να αναπτύξει την τουριστική βιομηχανία της, η ανάπτυξη της οποίας μάλιστα, θα μπορούσε να συμβάλει σε ένα μεγάλο ποσοστό στην αντιστροφή του οικονομικού κλίματος. Αρκεί οι ιδέες που υπάρχουν να μην μένουν στα συρτάρια και στα προεκλογικά μπαλκόνια, αλλά να αρχίσουν να υλοποιούνται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου